«Гаряча лінія» відповідає на запитання підприємців
На запитання, з якими зверталися платники податків на “гарячу лінію”, відповідав начальник Трускавецького відділення Дрогобицької ОДПІ Корж Руслан Дмитрович.
– Якщо підприємець-платник єдиного податку перевищить дохід понад мільйон гривень, чи повинен він застосовувати реєстратор розрахункових операцій?
– Податковим Кодексом України передбачено, що у разі перевищення в календарному році доходу понад мільйон гривень для платника єдиного податку ІІ та ІІІ груп (фізичної особи-підприємця) незалежно від обраного виду діяльності застосування реєстратора розрахункових операцій є обов´язковим (п.296.10 ст.296 ПКУ).
Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку у разі здійснення готівкових розрахунків.
– В які терміни подається повідомлення за ф. № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням СГД – фізичною особою?
– Відповідно до п. 8.4 розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1127 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою N 20-ОПП (додаток 11 Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, в тому числі і фізичними особами – підприємцями.
У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою N 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.
Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу (http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/127294.html)
– Чи має право підприємець на загальній системі оподаткування включити до складу витрат суму сплаченого єдиного внеску?
– Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування мають право включити до складу витрат суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до п.п. 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.
– Чи може підприємець, який здає в суборенду нежитлове приміщення до 300 квадратних метрів, перебувати у другій групі єдиного податку?
– Фізична особа – підприємець, яка здійснює діяльність, пов’язану із наданням в оренду орендованого нерухомого майна (група 68.20 КВЕД ДК 009:2010), у разі здавання в суборенду нежитлового приміщення до 300 квадратних метрів, має право перебувати у другій групі платників єдиного податку.
На часі перереєстрація неприбуткових організацій
У зв’язку з прийняттям змін до законодавчих актів, а саме, з 16 липня 2016 року вступив в дію новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення та виключення з їх Реєстру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року № 440, у керівників громадських організацій виникає багато запитань щодо внесення їх до Реєстру та подання податкової звітності за підсумками 2016 року. Пропонуємо до уваги відповіді на актуальні запитання, з якими звертались посадові особи під час семінарів-практикумів у Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ.
– Де на офіційному веб-порталі ДФС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій?
– З Реєстром неприбуткових установ та організацій можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).
Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням: Головна /Електронний кабінет платника/ Інформація з реєстрів/ Реєстр неприбуткових установ та організацій. Користувач має можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.
– Як здійснюється реєстрація неприбуткових організацій та установ контролюючими органами?
– Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про: включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру; виключення неприбуткової організації з Реєстру; зміну ознаки неприбутковості. Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається в контролюючому органі.
– До якого терміну необхідно подати документи для перереєстрації неприбуткової установи?
– Організації та установи, які мають намір зберегти статус неприбутковості, повинні до кінця року привести у відповідність до вимог Податкового кодексу свої статутні документи та надати копії цих документів до органів ДФС за місцем реєстрації не пізніше 31 грудня 2016 року. Неприбуткові організації та установи, які до 1 січня 2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Кодексу, та не нададуть копії таких документів до ОДПІ, будуть виключені після 1 січня 2017 року контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
– Який термін подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з 2016 року?
– Неприбуткові підприємства, установи та організації, що відповідають вимогам, встановленим у п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України та внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за звітний рік подають протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.
До уваги платників екологічного податку
Державна фіскальна служба України інформує про найбільш характерні помилки, які допускають платники екологічного податку при заповненні податкової звітності з екологічного податку у 2016 році.
Так, під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015р. № 715 платники не враховують, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24.12.2015р. № 909 ставки екологічного податку збільшено на 26,7% у порівнянні з тими, які діяли у 2015 році. Крім того, трапляються випадки, що замість одного додатка до Декларації помилково заповнюється інший додаток.
У додатках 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення», 2 та 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний код групи, або ж зазначається код однієї забруднюючої речовини, а ставка іншої. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом коефіцієнт, або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.
Враховуючи вищенаведене, Кременчуцька ОДПІ звертає увагу платників екологічного податку на необхідність правильного заповнення всіх реквізитів Податкової декларації екологічного податку та додатків до неї, правомірне застосування ставок та коефіцієнтів при складанні податкової звітності за ІІІ квартал 2016 року.
Змінили назву підприємства чи прізвище – поновіть посилені сертифікати ЕЦП
Підпунктом 6.6.2 п. 6.6 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) визначено, що клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:
— зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;
— виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.
Крім того, відповідно до пп. 3.4.6 п. 3.4 розділу 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 №15, замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.
Для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єкт господарювання повинен звернутись до підрозділу реєстрації користувачів та надати комплект документів, перелік яких визначено Регламентом АЦСК ІДД ДФС.
Більш детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації користувачів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС можна переглянути у розділі «Контакти» за посиланням: http://acskidd.gov.ua/contacts.
У Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ близько двохсот громадян вже скористались правом на податкову знижку за 2015 рік
Протягом дев’яти місяців поточного року в Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ близько двохсот громадян звернулось з деклараціями про майновий стан і доходи щодо реалізації права на податкову знижку. За цей період відшкодовано платникам частину сплаченого податку на доходи фізичних осіб в сумі майже двісті тисяч гривень.
Фахівці Центру обслуговування платників надають практичну допомогу щодо заповнення декларації про майновий стан і доходи. Хочемо звернути увагу, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати у 2015 році, можна ще протягом трьох місяців 2016 року, реалізувавши право на податкову знижку шляхом заповнення та подання декларації про майновий стан і доходи.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами.
Крім того, понесені витрати підтверджуються копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
До витрат, дозволених до включення до податкової знижки за 2015 рік, належать: частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом, пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання, страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення, суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій, суми витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита, суми коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу, суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ
ТОП коментованих за тиждень