17 жовтня завершив свою роботу Львівський міжнародний форум індустрії туризму та гостинності, в рамках якого проходило декілька виставок та презентацій, зокрема восьма спеціалізована виставка «Готельний та ресторанний бізнес», п’ятнадцята міжнародна виставка-ярмарок «Тур-Експо» а також сьома спеціалізована виставка «Континент розваг». На жаль, час перебування наших кореспондентів на виставці був обмежений, тому безпосередньо зосереджували свою увагу на тому, що стосується відпочинку у Карпатах і карпатському регіоні.
Коли діляться враженнями, усе розділяють на критерії «сподобалося» та «не сподобалося». Ми ж дещо вдосконалимо ці критерії і сформулюємо їх наступним чином: «Що побачили» і «Що хотілося б побачити».
Що побачили
Львівські туристичні виставки завжди показують щось цікаве і корисне для індустрії туризму. Цьогоріч багато уваги було приділено туристичному та відпочинковому спорядженню. Багато фірм презентували готельне, ресторанне, спортивне, туристичне спорядження і навіть атракціони. Ми, зокрема, поспілкувалися з представником харківської фірми Vector Infiatables, які, як виявилось, займаються розробкою паркових атракціонів з пневмоконструкцій. Раніше про них не доводилось чути, бо вся діяльність була спрямована на курортний Крим. Та через ситуацію в країні їм довелося кинути око і на туристичну Західну Україну.
Рухаємось далі і бачимо декілька стендів представників активного туризму. Зокрема, в Україні існує Асоціація активного та екологічного туризму, яка об’єднує в собі представників та організаторів велосипедних мандрівок, водних видів туризму, ну і, звісно, піших мандрівок. Вони презентували свої проекти і способи як активно і екстремально відпочити і в Карпатському регіоні. А в контексті Західної України ми отримуємо ще один регіон активного туризму – Подністров’я.
Далі в руки потрапляє невеличкий флаєр Тернопільського спортивно-туристичного клубу, з якого дізнаємося, що печери є не лише в Карпатах. Нас запрошують відвідати печеру Млинки неподалік містечка Чортків. Для тих, хто обере для відпочинку Західну Україну, це буде ще однією цікавою туристичною принадою.
Коли почали розбирати матеріали з цього стенду, спочатку склалося враження, що ми потрапили у приймальну комісію, оскільки на першому аркуші було викладено перелік предметів, які необхідні при вступі кудись… Почали детальніше розглядати матеріали і зрозуміли, що ми на стенді Львівського інституту економіки і туризму, який готує фахівців туристичної галузі для всієї України. Щоб якось підтвердити, що даний заклад складається не лише з теоретиків, але й практиків, на розгляд відвідувачів було представлено декілька власноруч розроблених туристичних турів. Зокрема це Екологічний тур «Розточчя заповідне», а також «Перлинами Львівщини».
І окремо за оригінальність хотілося б відмітити представників словацького курорту Дудніце. Хоча вони ніякого відношення до Західної України не мають, проте, як намагалася нас переконати симпатична жіночка, що і вони – це маленькі Карпати. Тож нашим представникам варто повчитися у сусідів туристичної індустрії.
Що хотілося б побачити
Побільше посмішок. Їх було недостатньо, оскільки в останній день більшість учасників розбіглося, а ті, що залишились, були думками далеко від форуму.
Також хотілося б побачити значно більші виставкові площі. Будучи одним з туристичних центрів, Львів мав би зробити все, аби тут форуми подібного рангу перевершували столичні. Окрім цього очікували на стенди представників зеленого туризму, які в найближчі роки у карпатському регіоні будуть відігравати головну скрипку в індустрії туризму. Загалом подібна ситуація свідчить про те, що дана сфера потребує певних методичних і освітніх програм стосовно того, як себе презентувати. Причиною є, мабуть, і вартість, яка сьогодні не по кишені представникам малого та середнього бізнесу. Тому висловлюємо сподівання, що на наступний рік відбудеться лібералізація вартості послуг і підвищення освіченості підприємців в питаннях реклами і самопрезентації.
Як результат – надзвичайно непропорційне репрезентування туристичних секторів Карпатського регіону і регіону Західної України. Ми бачили Львів і Львівську область, були представники з Івано-Франківська, Чернівців, Тернополя. Закарпаття якось випало з контексту. А хотілося б і їх бачити. Трускавець був взагалі лише представлений візитками одного з санаторних об’єднань.
Ось так коротко розповіли про те, що побачили і з ким вдалося поспілкуватися. Висловлюємо щирі сподівання, що в наступному році цей форум стане значно ефективніший, адже він потрібний і Львову, і представникам туристичної індустрії, і нам, інформаційно-туристичним проектам, і, звісно, простому, але найважливішому суб’єкту цього ланцюжка – туристичному споживачу.
Ярослав Баран, спеціально для www.karpatytur.info та Інтернет-видання «Трускавецький вісник»
ТОП коментованих за тиждень