Час від часу в засобах масової інформації з`являються статті, покликані дискредитувати курорт Трускавець. Різноманітні нісенітниці горе-«спеціалістів» про якість Нафтусі, «втрату» лікувальних властивостей наших мінеральних вод, безпеку перебування на курорті чи страшилки для гостей з Росії про «бандєровскій край» покликані відтягнути відпочивальників, переорієнтувати їх на інші курорти. Як не дивно, але ті, хто мав би розуміти, що антиреклама Трускавця вдарить по них самих, зовсім над цим не задумуються. Конкуренти «вбилися в пір`я» і наче забули, що за самим словом «Трускавець» стоять не тільки слова «Нафтуся», «курорт», «результат», але і «історія», «наукове обґрунтування», «вагомі дослідження». А ще тисячі відгуків вдячних відпочивальників, які обирали і обиратимуть не лише релакс, відпочинок, але і здоров`я, якісну діагностику, ефективні методи лікування як надсучасним обладнанням, так і дарами природи.
Те, що унікальний дар природи Нафтуся не має аналогів, доводити не потрібно – це доведено наукою. Можна до терміну «Нафтуся» додавати назви будь-яких місцевостей, але справжня Нафтуся тільки одна – трускавецька. Формуючись в глибинах землі, вона визріває, наче те дитятко в материнському лоні. Бережливо достаючи її і подаючи на бювети, Трускавець ділиться цим даром небес зі своїми гостями, яким тут завжди раді і яких тут чекає вишуканий сервіс, доброзичливе ставлення, радість, любов, турбота та піклування. Звичайно, що успіху Трускавця заздрять, а де є заздрість, там є і намагання зашкодити…
Отже, найближчими сусідами Трускавця, а одночасно конкурентами є Східниця та Моршин. Але давайте поміркуємо, чи дійсно наші курорти є конкурентами? Східниця від моменту визнання властивостей її мінеральних вод завжди вважалася сателітом Трускавця. У радянські часи навіть був проект «Великого Трускавця» – курорту, складовою частиною якого мала стати власне Східниця. Факт, що абсолютна більшість відпочивальників, які їдуть зараз до Східниці, не оминають своєю увагою і Трускавець, не потребує доведення, це аксіома. Розвинена інфраструктура Трускавця, сполучення та розваги, діагностична та лікувальна бази та ряд інших факторів дають нам повне право назвати Трускавець метрополією, біля якої Східниця є дочірнім курортом. Намагання окремих недобросовісних людей зі Східниці шкодити іміджу Трускавця може зіграти із ними злий жарт. Бо якщо би Трускавець почав серйозно відповідати на всі ті плітки та інтриги, то нашим недоброзичливцям було б ой як непросто відповісти на аргументовані закиди. Досить лише назвати відсутність каналізування (невже фекалії потрапляють у воду?), відсутність серйозних наукових досліджень властивостей окремих джерел, слабеньку діагностично-лікувальну базу, жахливий доїзд. Але, думаю, Трускавець не платитиме злом за зло, брудом за бруд, а пропагуватиме ідею, що Східниця є хорошим доповненням до нашого курорту як спокійне та тихе місце. Ми радіємо успіхам сусіда, яких досягнуто завдяки правильній політиці теперішнього селищного голови Івана Піляка. На фоні незрозумілих рухів трускавецької влади промоція цього курорту відбувається потужніше, ніж наша. Але сподіваємося, що трускавчани оберуть собі в 2015 році розумного та досвідченого в курортній галузі керівника і тоді наші курорти розвиватимуться паралельно без завдання шкоди один другому.
Щодо Моршина, то говорити про конкуренцію взагалі дивно. Профілі курортів Трускавця та Моршина абсолютно різні, як і склад мінеральних вод. Унікальна жива Нафтуся має зовсім інші структуру, властивості, функції, ніж ропа Моршина. Відомий бальнеологічний курорт Трускавець, славетний в часи Австро-Угорщини, Польщі, Радянського Союзу, не має жодної конкуренції при лікуванні урологічних захворювань і це теж не викликає жодних дискусій. Помічна при захворюваннях травлення моршинська вода не викликає сумнівів у спеціалістів, а тому який сенс порівнювати води, які мають різні властивості? Кому вигідно вводити в оману клієнта? У нас різний контингент гостей, а якщо хтось обирає просто відпочинок, а не лікування, то треба клієнта завойовувати рівнем сервісу, а не брудними технологіями.
Сьогодні ми свідомо утримуємося від аналізу тих матеріалів, які вже розміщені в Інтернеті і в яких офіційні та напівофіційні особи (зокрема курорту Моршин) озвучують нісенітниці, за які вартувало б подати до суду. На жаль, трускавецька влада зовсім не моніторить цей процес, а відповідно і не реагує. Її реакція мала б бути швидкою, адекватною, жорсткою та справедливою, але маємо те, що маємо.
Тому «Трускавецький вісник» попереджає: на будь-які спроби дискредитувати курорт Трускавець, які появлятимуть в мережі Інтернет починаючи від сьогоднішнього дня, буде даватися адекватна оцінка та відповідь. Трускавець гордиться своєю Нафтусею, своєю славетною 186-річною історією курорту, своїми здобутками і напрацюваннями, своїми науковцями, своїми бюветами, санаторіями, віллами, готелями, своїми працьовитими людьми і тими результатами, яких вдалося досягти. Тому кожна паршива наволоч, яка спробує робити антирекламу Трускавцю, повинна спочатку добре подумати, чи варто їй цим займатися, щоб потім не шкодувати. Як любив повторювати кіт Леопольд, «ребята, давайте жить дружно». А хто меча піднімає, той від меча і загине.
Трускавець виступає за комплексну промоцію туристично-рекреаційного та курортного потенціалу Львівщини і наш досвід може і повинен стати важливою складовою програми розвитку нашого краю як привабливого для інвесторів, ділових людей, туристів, відпочивальників. Спільна праця на благо краю повинна вестися в умовах здорової конкуренції і навіть співпраці, а не різноманітних інтриг, підкилимних ігор, брудних технологій. Позиція страуса, який ховає голову в пісок і не реагує на антирекламу – це і позиція боягуза, який не має що сказати у відповідь, не вміє дати достойну відсіч агресору. Трускавчани, будьмо сміливими і не дозволяймо собі мовчки терпіти, коли хтось пробує зневажити наш курорт, курорт, за рахунок якого ми живемо і завдяки якому носимо це горде ймення «трускавчани».
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень