Зустріч міського голови Трускавця Андрія Кульчинського з керівниками оздоровниць міста-курорту та готельєрами, яка пройшла 9 червня, виявилася досить інформативною і плідною. І хоча за півтори години часу говорив в основному сам міський голова, та мовчазна підтримка присутніх свідчила, що нова влада Трускавця йде в правильному напрямку. А говорилося про перспективи Трускавця в розрізі близької адміністративно-територіальної реформи, про першочергові завдання влади щодо розвитку логістики та інфраструктури, про підвищення рівня сервісу, про промоцію, рекламу та недобросовісних шкідників, які псують імідж курорту в різний спосіб. Але про останніх не будемо, вони не вартують, щоб про них навіть згадували.
Розповівши спочатку, які дороги планують відремонтувати у Трускавці в 2016 році та про плановане встановлення світильників на вул. Шевченка, Андрій Кульчинський далі зупинився на залучених коштах. Зрозуміло, що місто потребує для розвитку великих коштів, а надіятися на один лише міський бюджет не можна. Тому й залучаються кошти з обласного та державного бюджету, кошти мікропроектів, грантів, кошти ЄС. Це нелегка справа, копітка та марудна робота з бюрократичною тяганиною, але без неї ніяк. Інакше ми б не дочекалися реконструкції курортного парку, важливих об’єктів як курортної, так і соціальної інфраструктури.
Окремо Андрій Кульчинський зупинився на питанні співпраці з ПрАТ «Трускавецькурорт» щодо спільного проекту реконструкції бюветів та запровадження турнікетів при вході на бювет. Говорячи про першу санітарну зону, мер міста зазначив: «Експериментувати в першій санітарній зоні ми не будемо, адже кожному зрозуміло, наскільки цінними для Трускавця є наші цілющі джерела. Їх треба берегти, тому про жодні МАФи чи щось подібне в цій зоні мова йти не може».
Тема коштів та тема розвитку курорту логічно була продовжена дискусією щодо майбутніх адміністративних меж Трускавця. Андрій Кульчинський є прихильником широкого об`єднання не лише з Модричами та Станелею, але і з долученням до нашої громади сіл Доброгостів, Уличне та Орів (разом з Зимівками). Він доволі докладно аргументував свою позицію і жодних заперечень не почув.
Зазначимо, що справа адмінреформи в державі йде з певним пробуксовуванням, особливо в Галичині. Для прикладу, на Сході України об`єднані громади вже отримали солідні кошти для свого розвитку (1 мільйон гривень для 1 тисячі населення громади). Якщо врахувати, що планована об`єднана Трускавецька територіальна громада налічуватиме понад 40 тисяч населення, то слід зважити, що це додаткових 40 мільйонів для розвитку території. В Доброгостові чи Уличному може бути не лише збільшення виробництва та зменшення безробіття (курорт потребує с/г продукції та робочих рук), але і кращі дороги, нові спортивні поля (футбольний стадіон, поля для ігор в гольф тощо). Важко переоцінити і значення атракції карпатських територій Орова та Зимівок. В єдності наша сила!
Не оминув Андрій Кульчинський болючої теми сепаратизму Модрич та Станелі, які не хочуть приєднуватися до Трускавця. Спротив об`єднанню – радше суб`єктивний фактор, ніж об`єктивний, вважає очільник міста-курорту. Втім, ці території для Трускавця не є настільки цікавими, як думають їхні мешканці. В них є альтернатива – Модричі можуть стати невід`ємною частинкою Борислава, а Станеля – Стебника. Якщо там їм буде краще, то ніхто проти волі станельчан чи модричан не піде. Ми хочемо жити як добрі сусіди і нам нема чого ділити…
Піднімаючи питання відносин з нашими сусідніми курортами Східницею та Моршином, Андрій Богданович сказав чітко: «Ми не хочемо говорити негативу про когось. Ми хочемо говорити добре про Трускавець». Ті провокації чи чутки, які інколи появляються – справа рук не влади цих територій, а деяких бізнесменів. Міський голова наголосив на тому, що на всьому пострадянському просторі Трускавець має найкраще вивчені мінеральні води, доказом чому є величезна кількість наукових публікацій. До речі, жодної негативної інформації у сторону чи Східниці чи якогось іншого курорту на цій зустрічі не прозвучало.
Трускавець – бальнеологічний курорт, але сюди можуть і мають їхати не лише для лікування сечокам`яної, жовчокам`яної та інших хвороб, але і на відпочинок, каже міський голова. Нові ніші, які зайняли клініка професора Козявкіна, дельфінарій, зоопарк «Лімпопо», фестиваль Бруно Шульца, ряд пісенних фестивалів Трускавця, свідчать, що заробляти можна не лише на лікувальних послугах. Згадуючи про лікування, мер також розповів про позитивні зміни, які відбуваються на базі нашої міської лікарні (головний лікар Ігор Стасик).
– Де великі політики – там великі гроші! – прокоментував приїзд до Трускавця на різні заходи відомих політиків України та Польщі мер Трускавця. Він розповів готельєрам та керівникам санаторіїв та відпочинкових і оздоровчих комплексів про плідну співпрацю з польськими партнерами, про плановане покращення дорожньої інфраструктури від українсько-польського кордону, окремо розповівши про роботу над створенням промороликів та розробкою стратегії розвитку міста. Це питання викликало дискусію, переважно щодо ціни такої стратегії. Якщо мер вважає, що розробка такої стратегії обійдеться в 1,5 – 2 мільйони (недешево, але гра вартує свічок), то, для прикладу, депутат Святослав Грабовський та підприємець Сергій Розора кажуть, що хорошу стратегію можна розробити і за 10 тисяч доларів (=250 тисяч гривень). Але всі погодилися, що це питання можна обговорювати докладніше іншим разом.
Говорилося і про негатив. Так, окремі представники готельного бізнесу обурені поведінкою таксистів, котрі «деруть» по 30-40 гривень за 5 хвилин їзди – в Києві, кажуть готельєри, таксі коштує 80 гривень за 30-40 хвилин. Ще один негатив, який озвучив міський голова – відсутність на рецепціях багатьох готелів інформації про події у Трускавці, про атракції міста, а інколи неввічливість персоналу щодо гостей.
Купальні озера на літній сезон, меню в ресторанах польською та англійською мовами, запровадження експрес-діагностики (чікап), відновлення теренкурів, створення нових піших маршрутів, велодоріжок, конференц-сервіс, ремонти концертних залів, залучення ІТ, популяризація легенд Трускавця, вітання гостей рідною для них мовою – про все це говорилося на зустрічі мера з представниками оздоровчого та готельного бізнесу, яка пройшла 9 червня.
Окрім реплік та зауважень з залу знайшлися люди, які захотіли висловити свої пропозиції та зауваження з трибуни. Це підприємці Олег Карпин та Сергій Розора. Перший, згадуючи про адмінреформу, звернув увагу, що особисто для депутатів та мера вона не є вигідна, адже це ж дострокові вибори. Але заради розвитку міста, заради його перспектив та громадян владні мужі готові й на це. Це дійсно гідна похвали позиція!
Ставити за приклад Баден-Баден, Карлові Вари та Віші, запропонував Олег Карпин і попросив звернути увагу на вузлову станцію Стрий, через яку проходять найважливіші шляхи. На диво, Трускавець не має прямого сполучення з цим містом (крім залізничного), тож в цьому напрямку треба попрацювати.
Натомість Сергій Розора зупинився на темі бренду та промоції. Виявляється, логотип Трускавця та бренд-бук, створені за кошти громади, були в неї вкрадені, бо зареєстровані на приватну особу чи приватну фірму. Але це тема окремого дослідження, адже мова йде про «Трускавецький криміналітет», котрий наробив багато лиха та призупинив місто в розвитку.
Сергій Розора на яскравих прикладах Дубаї та Феррарі, Дениса Силантьєва та проекту «Help sport», скандинавської ходьби та школи здоров`я показав, як можна робити рекламу. Реклама – це коли про тебе говорять. Не бійся бути смішним чи дивним, бійся, що про тебе забувають і не пам`ятають. Це хороша порада як для публічної людини, так і для публічного курорту, який має бути на вустах і до якого захочеться повертатися знову.
Якщо 99 речей клієнту сподобалося, а 1 ні, то клієнт може не повернутися більше, каже на завершення зустрічі міський голова. Тому треба вдосконалюватися, працювати над собою, над сервісом, щоб надавати послуги перфектно. І успіх не забариться.
А якщо ще відкинути нездорові амбіції та сприймати інші заклади не як конкурентів, а як партнерів, то можна досягнути фантастичних результатів. На такій мажорній ноті завершилася зустріч в залі Народного дому. Учасники зустрічі виходили на свіже повітря, окрилені та натхненні тим, що влада міста-курорту Трускавець думає не лише про себе та соціально незахищених, але і про тих, хто творить обличчя курорту, тобто про них.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень