Влада Дрогобича розпочала потужно використовувати адмінресурс з метою блокування агітаційної роботи Об’єданої опозиції ВО “Батьківщина” та єдиного кандидата у народні депутати від “Батьківщини” та “Свободи” у 121 виборчому окрузі Романа Ілика. Про це йдеться у заяві Львівського регіонального виборчого штабу ВО “Батьківщина”.
“Грубо порушувши закони про місцеве самоврядування в Україні та про вибори народних депутатів України, Дрогобицький міськвиконком ухвалив рішення «Про визначення місць для тимчасового встановлення агітаційних палаток», яким фактично заборонено встановлення агітнаметів по всьому місту Дрогобичу за винятком двох місць.
20 серпня працівники правоохороних органів уже побували в усіх агітаційних наметах ВО “Батьківщина” з відповідними повідомленнями (копію повідомлення додаємо нижче).
Такі дії влади, які грубо порушують законодавство України, розцінюємо як використання адмінресурсу проти опозиційних партій, які входять до складу ВО “Батьківщина” та узгодженого кандидата Романа Ілика.
У 121 окрузі балотується відразу кілька кандидатів від влади: заступник голови Львівської ОДА Янковський М. П. та голова Дрогобицької РДА Сендак М.Д. Також підтримку режиму має ще один кандидат, який сьогодні “маскується” під опозиціонера, прізвище якого ми згодом оприлюднимо. Заявляємо, що окупаційний режим готується до масштабного блокування участі ВО “Батьківщина” та єдиного кандидата від “Батьківщини” та ВО “Свобода” Романа Ілика у виборчому процесі.
Рішення Дрогобицького міськвиконкому у встановленому порядку оскаржуватимемо у Дрогобицькій міжрайонній прокуратурі та вимагатимемо протесту на дії міськвиконкому.
Одночасно звертаємось до усіх працівників правоохоронних органів не втягувати себе у подібні провокації та незаконні рішення.
Ця заява є публічним зверненням до правоохоронних органів”, – сказано у заяві.
Юридична довідка:
Підставою прийняття рішення «Про визначення місць для тимчасового встановлення агітаційних палаток” Дрогобицький виконком вказує пп.3 п.б ст.38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Такої норми закон не містить, є норма вказаного закону – пп.3 п.б ч.1 ст.38, яка регулює делеговані повноваження виконавчих органів сільських, селищних та міських рад щодо вирішення питань відповідно до закону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, спортивних, видовищних та інших громадських заходів; здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.
У ньому відсутні підстави для обмеження реалізації права громадян на мирні зібрання, передбачені ст. 39 Конституції України, відповідно до якої громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місц. самоврядування.
Ст.16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено обмеження при використанні об’єктів благоустрою . Вказана стаття не містить заборон встановлення на об’єктах благоустрою пересувних інформаційних пунктів , а також «агітаційних палаток». Таким чином, вказаним законом ні пересувні інформаційні пункти, ні «агітаційні палатки» не відносяться до переліку об’єктів, до яких застосовуються обмеження при їх використанні в благоустрої.
Серед обмежень щодо ведення передвиборної агітації, встановлених ст.74 Закону України «Про вибори народних депутатів України», відсутні обмеження щодо здійснення передвиборної агітації шляхом встановлення пересувних агітаційних пунктів. Тому дії певних працівників правоохоронних органів можна кваліфікувати як перешкоджання здійсненню права на проведення передвиборної агітації, за що у відповідності до п.24 ст.74 вказаного закону наступає відповідальність.
Прес-центр Львівської “Батьківщини”
ТОП коментованих за тиждень