На XLV позачерговій сесії Трускавецької міської ради, яка відбувалася 11 грудня 2014 р., було заслухано питання про план зонування території міста Трускавця. Депутати не прийняли запропонований проект рішення, який лобіюють мер міста та секретар ради Петро Шумин, адже є дуже багато цікавих нюансів, які не дозволяють депутатам з чистою совістю віддати свій голос «за» таке рішення.
Головному архітектору Трускавця Зеновію Кушніру доручено продовжити термін проведення громадських обговорень до 1 лютого 2015 року. Тобто, на чергову сесію ТМР, яка планується на 16 січня, це питання винесено ще не буде. І все ж питання «зон» вартує того, щоб до нього приглянутися детальніше. Бо тільки тоді зможемо зрозуміти, хто ж зацікавлений у тому, щоб воно пройшло саме в такому вигляді, як пропонувалося на розгляд сесії ради 11 грудня 2014 р.
Що цікаво, «зонінгом» по-трускавецьки, якщо він буде прийнятий у такому вигляді як пропонується, може бути порушено ряд законів України. Але, традиційно, трускавецьким владоможцям це не заважає закривати очі на порушення закону. Сподіваємося, що не дасть цього зробити прокуратура…
Стаття 18 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності” чітко вказує, що «план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту, з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб в межах визначених зон. Зонування території повинно здійснюватись з дотриманням таких вимог: узгодження меж зон з межами територій природних комплексів смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних зон обмеженого використання земель, червоними лініями, відображення меж прибережних захисних смуг водних об`єктів».
Представлена на затвердження містобудівна документація “Проект зонування території” (дальше – ПЗТ) не відповідає вимогам вищевказаної статті 18, а також не відповідає затвердженому генплану м. Трускавця.
Ось які основні порушення представленого “Проект зонування території”:
1. Згідно затвердженого генплану Трускавця у місті-курорті були визначені і затверджені наступні зони: 1) курортна зона, в яку входили санаторно-курортна зона, загальнокурортний центр та парк; 2) сельбищна зона, в яку входили 12 житлових кварталів; 3) комунально-складська зона, в яку входили склади, гаражі, котельні, автостоянки; 4) зелена ландшафтно-рекреаційна зона, в яку входили парки і лісопарки.
В ПЗТ пропонується змінити зони і затвердити: 1) громадська зона; 2) житлова зона, в якій передбачається розміщення тимчасових споруд (торгових павільйонів, кіосків), гаражів і стоянок; 3) курортна зона – вдвічі меншої площі від раніше затвердженої, де зокрема виділили 132 га в районі питного водосховища в житлову зону двофункційного житла.
2. Згідно вимог ст. 18 не вказано, не нанесено межі другої і третьої санітарних зон охорони мінеральних джерел та першої санітарної зони питного водосховища, не вказано і не нанесено межі охоронних зон річок і водоймищ, не вказано і не нанесено межі гірничого відводу родовища калійних солей і межі зони можливого зсуву гірничих порід калійних солей.
3. Не нанесено і не вказано межі охоронних зон лісових масивів, не вказано і не нанесено межі історичної зони пам`яток культурної спадщини, де зокрема знаходиться будівля і колишньої санстанції (мабуть, з метою переведення її в курортний готель?!), не вказано і не нанесено червоні лінії вулиць та доріг.
4. Не вказано і не нанесено розширення зони міського кладовища (адже на території існуючого кладовища вже не буде можливості у цьому році проводити захоронення).
5. Враховуючи те, що четвертий житловий мікрорайон знаходиться в адмінмежах села Станиля, не показано згідно генплану можливість підпорядкування Станилі Трускавецькій міськраді.
6. Не вказано і не нанесено вирішення питання будівництва об`їзних доріг як у східно-західному так і в південному напрямку. Разом з тим, основна дорога сполучення західної і східної частини міста Трускавця в цьому так званому «Проекті зонування території» замінена на пішохідну (вул. Шевченка), що порушує як вимоги генплану, так і державні санітарні і протипожежні норми.
7. Нічого в ПЗТ не показано щодо впорядкування першої санітарної зони згідно Постанови Ради Міністрів України № 548 від 1981 року.
8. Представлений ПЗТ не відповідає і рішенню Трускавецької міськради «Про затвердження першочергових заходів із реалізації генерального плану». По ПЗТ питне водосховище переводиться в рекреаційне і не показано яким чином буде вирішуватись проблема забезпечення міста-курорту водопостачанням, адже по закону потрібно для курорту два джерела водопостачання!
9. Також є й інші невідповідності вимогам затвердженого генплану Трускавця, а саме: 1) не винесено будівельні підприємства (в т.ч. і ПБФ “АРКО”, а всі знають, хто стоїть за цим підприємством) за межі житлової зони вул. Мазепи; 2) територія під готельним комплексом “Лісова пісня” переведена в житлову всупереч генплану (це скидається на корупційні діяння, коли взамін за отриману можливість меншої плати за комунальні послуги хтось, хто пролобіює таке вигідне бізнесменам рішення, отримує не передбачені чинним законодавством України додаткові тіньові доходи); 3) з курортної зони виведена земельна ділянка колишньої БОЛ-1, що дасть можливість в центрі курорту побудувати ще один торговий комплекс типу ТКС (що є грубим порушенням державних будівельних норм); 4) територія ресторанно-готельного комплексу «Богема» (підкажіть, чия це власність, хто знає?) переведена в житлову всупереч генплану!
Згідно закону про регулювання містобудівної діяльності у випадку затвердження радою ПЗТ всі наступні рішення про затвердження детальних планів територій буде розглядати виключно виконавчий комітет! Тобто, тепер ці важливі питання не потрібно буде виносити на сесії, не потрібно буде переконувати депутатів, можна буде все робити тишком-нишком, руками виконкому, повністю підконтрольного «чорній трійці», яка фактично має повноту влади в місті.
Згідно статті 21 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності” повинна була проведена процедура громадських слухань з обговорення ПЗТ, чого не було зроблено, а у випадку непроведення громадських слухань заборонено виносити містобудівну документацію на затвердження. Але, очевидно, «громадські слухання» «організують», нагнавши підконтрольних бюджетників у залу Народного дому. І тоді в лютому 2015 року буде прийнято «зонінг», згідно з яким узакониться «пішохідність» вулиці Шевченка, обрубаної навпіл (бо так захотів царьок), узаконяться безчисленні МАФи (тепер не лише на бульварі Юрія Дрогобича, а й ті, які постануть масово та повсюдно по всіх мікрорайонах міста як «ринки по мікрорайонах»!), узакониться зменшення фактично вдвічі курортної відпочинкової зони (щоб на місці формування Нафтусі поставало житло чи комерційні об’єкти для чийогось бізнесу). Врешті-решт проектом «ПЗТ» планується депутатів як представників громади повністю позбавити впливу на те, яке обличчя матиме Трускавець – бо повноваження щодо затвердження детальних планів територій перейдуть до виконкому.
Проект зонування території (ПЗТ) згідно чинного законодавства повинен був бути розроблений строго у відповідності до затвердженого генплану, а винуватці в порушенні цієї норми мали б нести відповідальність згідно Кримінального та Кримінально-Процесуального Кодексів України! Хто ж понесе відповідальність у Трускавці? В час хаосу та кризи в країні, очевидно – ніхто!
Насамкінець єдине прохання до депутатів Трускавецької міської ради – нехай Ваше сумління залишиться чистим! Не «зонуйте» Трускавець так, як цього хочуть панство Бодак, Іванишин та Шумин. Такого «зонування», як пропонують у мерії, Трускавець не потребує…
Підготував Володимир Ключак (при співпраці з Антикорупційним об`єднанням міста Трускавця)
ТОП коментованих за тиждень