Для тих, хто не знає: зносок – це таке яйце без жовтка, від якого користі фактично немає. Коли в господарстві курка починає нести такі яйці, це є ознакою якогось нещастя. За повір’ям, саме зі зноска можна виховати собі чорта, носячи його під пахвою протягом певного часу (деталі тут не описуємо, щоб комусь не захотілося попробувати). Курка, котра починає нести зноски, переважно хвора, вона ризикує залишитися без голови, бо кому потрібна хвора курка, котра накликає нещастя…
Саме про зносок чомусь виникла асоціація після прочитання інтерв’ю із заступником міського голови Трускавця Юрієм Яворським (вміщено на сайті «Джерел Трускавця»). Більше року часу пройшло, а результати «вражаючі». Нарешті курочка пробує щось знести, та це зовсім не золоте яєчко, а нікому не потрібний зносок. На місці пана Яворського ми давали б такі інтерв’ю на цензуру Валентині Бодак, вона однозначно таке не пропустила б у світ Божий, адже такі матеріали – пряма дискредитація влади в цілому і пана Козира зокрема. Та про все по порядку.
На початку інтерв’ю пан Яворський похвалився «сенсацією», що «Лемар Євросервіс» сплатив гроші за користування рекламними конструкціями. Оминаючи тему боротьби за сфери впливу в трускавецькому рекламному бізнесі, в яку активно втягнувся пан Яворський, лобіюючи інтереси одних підприємців та діючи на шкоду іншим, зазначимо, що не тільки вищезгадана фірма, а й інші, котрі працюють на цьому ринку, не погоджувалися із односторонніми підвищеннями платні за користування рекламними площами більш ніж втричі. Та навіть якщо порахувати ці додаткові надходження в міський бюджет, якими так хвалиться пан Яворський, то вийде сума непомірно менша від тих видатків, які пожирає заробітна плата навіть самого пана Яворського, не кажучи вже про новостворені управління розвитку курорту, інформаційно-курортний центр та інші видатки на чиновників. Тобто, через рік часу діяльності «заступника з питань промоції та розвитку курорту» стає зрозумілим кожному, хто вміє рахувати, що місто, міська казна годує дармоїдів, котрі не те що нічого не роблять, а й навіть не розуміють, а що ж треба робити. А щоб не бути голослівними, давайте глянемо на досягнення, якими хвалиться заступник міського голови. Вони, ці досягнення, є нікчемними і це не образа, а суто юридичний термін.
«Ми завершуємо розробку програмного забезпечення, завдяки якому турист, сидячи в кабінеті центру, з бази даних обиратиме ту квартиру, яка йому підходить. Раніше відпочивальник, обираючи квартиру, затрачав багато часу і зусиль». Це більш ніж дивно чути такі речі, бо відпочивальник не витрачав багато часу і зусиль, обираючи квартиру в Трускавці – система є добре налагодженою і намагання пана Яворського її контролювати є не чим іншим, ніж лобіюванням інтересів купки осіб. Клієнт обирає те, що йому підходить, не з «кабінету центру», а навіть із власного помешкання в Донецьку, Києві чи Москві, сидячи за монітором комп’ютера.
«Нашою основною метою є зробити місто європейським курортом, де б кожен почував себе комфортно, щоб послуги були доступними і якісними. Скажімо, є такі таксисти, які, щоб збільшити вартість проїзду, возять людей по об’їзній дорозі, хоча відстань мінімальна. Звичайно, вони псують імідж нашого курорту. Відпочивальник Трускавця повинен орієнтуватися у просторі, його не можна кинути у вакуум. Щоби покращити орієнтацію по нашому місту, ми хочемо провести знакування туристичних місць. Плануємо створити колцентри, куди будь-хто може зателефонувати і дізнатися не тільки про оздоровлення та заклади, а й про те, як дістатися місця, можливо, навіть організувати людині транспорт, скажімо, зі Львова». Таксист везе відпочивальника за ціну 20 чи скільки там гривень незважаючи від місця призначення. Про «європейський курорт» ми вже чули, та наразі бачимо тільки скочування до азіатчини. А стосовно знакування чи маркування туристичних місць, яке «ми хочемо провести», то це вже за рік часу можна було «провести» не один раз. Було б бажання щось робити, а не тільки говорити-піаритися. Бо говорити – не мішки не носити. І цікаво, чи має пан Яворський відпочивальників за якихось дебілів, котрі не орієнтуються в такому містечку площею раз-два і готово. Бо абсолютна більшість з приїжджих прекрасно орієнтується що, де і як вже на перший –другий день перебування на нашому курорті.
«Знаючи специфіку міста, ми можемо співпрацювати з інвесторами, давати їм поради. Ефективною є спільна діяльність, адже треба працювати над тим, щоб люди приїжджали не в якийсь конкретний санаторій, а саме в Трускавець, і вже на місці обирали, що їм потрібно. Від цього виграють всі, бо, безперечно, левина доля заробітків припадає на сферу обслуговування. Якщо буде позитивний імідж Трускавця, то ми зуміємо організувати потік людей з хорошим настроєм в таке ж місто. Дані з санаторіїв свідчать, що 30% відпочивальників приїжджають з готівкою, а вона осідає в кишенях будь-кого, тільки не в міський бюджет і комунальні підприємства». Інвестори навряд чи потребують порад від таких «фахівців», котрі хочуть, щоб гроші відпочивальника невідомо яким способом осідали на комунальні підприємства. Намагання все зосередити у своїх руках нагадує суцільну колективізацію, котру проводили в часи Сталіна. Тоді всім буде добре, а голові колгоспу та бригадирам найкраще. Залишається загадкою одне – яким чином «ми організуємо потік людей з хорошим настроєм» до Трускавця, коли за рік часу умудрилися наші дорогі «фахівці» досягти результату зменшення потоку відпочивальників на 12 тисяч за 9 місяців…
«За ті самі гроші ми запропонуємо послуги, але більш цивілізовані. Таким чином, на пероні людей зустрічатимуть привітні працівники центру, не будуть вихоплювати сумки з рук відпочивальників, сваритися між собою нецензурною лайкою. Бо це все вагомо псує перше враження про Трускавець». Ну хіба не бачимо намагання витіснити з ринку послуг тих, хто роками працює на ньому? І це планується робити своєрідним рейдерством місцевої влади в особі пана Яворського під іменем різних центрів-управлінь. Виходить, вони – погані, непривітні, сваряться нецензурщиною за клієнта, а ми – білі та пухнасті, в лайкових рукавичках, виховані та культурні. Та втім, це вже не перша спроба боротьби з маклерами на вокзалах і навряд чи вона буде успішною. Тут можна навіть заключати парі – не програємо…
Для покращення іміджу міста щось робиться? – запитують пана Яворського. Так, «закінчуємо роботу над тур-порталом курорту, де висвітлюватиметься інформація про місто чотирма мовами». Сміх та й годі. Для прикладу, сайт www.turportal.org.ua , котрий функціонує вже кілька років, давно має інформацію про місто трьома мовами (українська, російська, англійська) і таких Інтернет-ресурсів про Трускавець та відпочинок у ньому є декілька. Автор цього матеріалу під час роботи менеджером з реклами в СПА-готелі «Пятий океан» вийшов з ініціативою розробки нового веб-сайту готелю. Спільно з розробниками сайтів за мінімальні гроші протягом місяця часу було створено сайт цього готелю – трьохмовний (українська, російська, польська). Повторююся – протягом місяця часу. Тут шановна влада майже рік розробляє «туристичний портал», яких вже є немало і де є максимум інформації про все місто і всі атракції курорту. Наша пропозиція як мінімум зробити ресурс сімома мовами до уваги не взялася. Який же ж буде цей хвалений сайт українською, російською, польською та англійською – побачимо. Якщо побачимо. Бо результатів конкурсу логотипів чи конкурсу на кращу публікацію Трускавця не дочекався як наразі ніхто.
«Плануємо відзняти 2- годинний відеоматеріал, щоб оформити його в ролик на 30 секунд (можете собі уявити, яка сентенція інформації туди увійде). Зараз відшліфовуємо звуковий супровід, щоб зробити цю рекламу максимально якісною. Хочеться, щоб ролик був українсько- і англомовний. Думаю, що самі роботи над відео сплатить міська рада, а вже щоб розмістити його на телебаченні, прохатимемо профінансувати санаторно-курортні заклади, бо фактично перші до прибутку вони, а ми як ТМР скористаємо тоді, коли ці заклади заплатять податки в міський бюджет. Вже готовий медіа-план рекламної діяльності курорту, де передбачено співпрацю з телеканалами УТ-1, П’ятим, 24 та ТРК Люкс. Сподіваємось якісно реалізовувати наші задуми». Це такий кінець розмови із паном Яворським. Відзняти 2 години відео та оформити його в хвилинний чи півхвилинний ролик можна за день-два. Є Олег Бачинський та його кіностудія «Провінція», є Василь Кирилич, котрий самостійно тягне проект інтернет-телебачення, є ряд фахових операторів. Та влада чекала з моря погоди, напевно на якісь нові технології, щоб «шліфувати звуковий супровід, щоб зробити цю рекламу максимально якісною». Яка ж буде вартість цієї відеозйомки, що її оплатить міська рада? Невже дотепер не змогли знайти на це коштів? А на телебаченні санаторії розмістять ролики, які їм подобаються, про свої заклади і про Трускавець в тому числі. І навряд чи хтось очікує в санаторно-курортних закладах на ті ведмежі послуги, котрі пропонує заступник міського голови. Бо як наразі бачимо рекламу курорту тільки у вигляді не дуже продуманих новинах стосовно придбання техніки в оздоровницях міста та в чисельних піар-статтях типу інтерв’ю пана Козира на ЗІКу чи інфи, що «депутат намагається нажитися на місцевих підприємцях». Якщо пан Яворський так відповідає своїй посаді, то ми і наступного року побачимо реальні результати його діяльності – такі ж, як і цьогоріч. Розвиватиметься Східниця, міцнітиме Моршин, а Трускавець втрачатиме клієнтів. Бо цього року до Трускавця приїхало на 12 тисяч осіб менше.
Не вийшло новоспеченій владі Трускавця виростити курку, котра несла б золоті яйця. Таких курей влада рубає, натомість плекає тих, котрі несуть самі зноски. Плекає собі на погибель. Чи не тому й планує міський голова Руслан Козир втекти у Верховну Раду (кажуть, що він вже має забезпечене місце в прохідній частині списку «Фронту змін», якщо ця політична сила все ж спроможеться подолати 5%-вий бар’єр)? Бо депутати вже відверто глузують стосовно результатів роботи із промоції курорту. Та все ж пан Яворський має шанси, що його роботу визнають «задовільною», бо є певні розклади, домовленості, є потреба подати людям, що не все так погано. Можливо, заступник мера із питань розвитку курорту щось пробуватиме робити в майбутньому, якщо це майбутнє буде, але краще б він не робив нічого в цьому напрямі. Бо був один цар Мідас, котрий своєю рукою все перетворював у золото. А в що своєю рукою все перетворює Юрій Яворський?
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень