Подбаймо за житловий фонд

27.04.2012 | Filed under: Публікації

ІНФОРМАЦІЯ ВЗЯТО З ОФІЦІЙНОГО САЙТУ МІСТА ТРУСКАВЕЦЬ

http://truskavets-city.gov.ua/modules.php?name=News&file=article&sid=3068

ІНТЕРВЮ БРАВ ХТОСЬ З ПРАЦІВНИКІВ МІСЬКОЇ РАДИ.

Українці загалом, трускавчани в тому числі потерпають від руйнації житлового фонду. Хоч це проблема загальнодержавна, вирішувати її доводиться одноосібно й самотужки кожному окремому місту на свій власний розсуд. Спільним є тільки розуміння того, що врятувати житловий фонд від руйнації можна лише змінивши в корені систему і спосіб його обслуговування.
Люди незадоволені підняттям тарифів на обслуговування житла і якістю послуг, що надаються. Вихід один: відмовитися від послуг, самостійно сформувати тариф і знайти альтернативу надавачу послуг, що в зрештою зводиться також до зміни способу обслуговування житла. Ця тема стала предметом розмови з членом виконкому, радником міського голови з питань ОСББ Ігорем Паньків.

Пане Ігорю, наскільки, на вашу думку, потреба у підвищенні тарифів на обслуговування і утримання житлових будинків є об’єктивною?
Збільшення тарифів чи, інакше кажучи, приведення їх до економічно-обґрунтованого рівня – це економічна потреба. Підприємство, яке надає житлово-комунальні послуги, не може бути збитковим. Воно повинно платити зарплату своїм робітникам, забезпечувати свої витрати на надання послуг, виплачувати податки згідно з чинним законодавством.
Крім того, підприємство має бути рентабельним, тобто отримувати прибуток для свого розвитку. Недавно затверджені тарифи забезпечують мінімальну рентабельність КП «Трускавецьжитло». Це той допустимий мінімум, який дозволяє підприємству нормально функціонувати, надавати послуги населенню і розвиватися.
Методика розрахунку тарифу є затвердженою на законодавчому рівні. І якщо слідувати кожній букві закону, то тарифи мали би бути значно вищими, ніж на даний час.
Дотацій з бюджету підприємство отримувати не зможе, оскільки весь міський бюджет на 2012 рік уже розподілений, і вільних коштів на даний час немає. Щоб знайти кошти, треба перерозподілити бюджет. Це вже справа депутатів – знайти резерв для дотацій КП «Трускавецьжитло» і, відповідно, знизити тариф для населення. Якраз цим депутати, які збурюють громадську думку, займатися не хочуть.

Отже, Ви вважаєте, що на даний час з прийняттям нових тарифів створено підґрунтя для нормального функціонування КП «Трускавецьжитло». Коли ж люди відчують результат?
Звичайно ж, за місяць налагодити працю, запустити механізм якісного обслуговування будинків важко. Не можна, мов за помахом чарівної палички, зробити те, що не робилося упродовж багатьох років. Тут потрібно трохи терпіння. А ще – посилений контроль. Потрібно, щоб самі мешканці вимагали від комунального підприємства якісних послуг, вчасного усунення аварійних ситуацій, їх упередження. Люди мають бути активнішими, мають самі звертатися з усіма питаннями, що стосуються вивозу сміття, ремонтних робіт у під’їздах, на сходових клітках, ремонту ліфтів.
Дуже важко ще й через те, що люди не вірять у зміни. Потрібен конкретний результат, якісь наочні дії, а для цього має пройти якийсь час. Треба дати можливість підприємству хоч півроку попрацювати в нормальних умовах, за новими тарифами, а потім робити висновки.

Чому люди так легко піддаються впливу неконструктивних сил, які закликають не приймати нові тарифи? Чи є вина міської влади в ситуації, що склалася?
Хочу наголосити на тому, що нові тарифи встановлювала не міська рада – вона не має на це повноважень – тарифи встановлювало комунальне підприємство «Трускавецьжитло», у ввідповідності до постанов Кабміну. Міська влада здійснює тільки ті кроки, до яких її зобов’язують державні нормативні акти. Виконком міської ради проводить процедуру затвердження нових тарифів або відхиляє їх, якщо на це існують об’єктивні чи суб’єктивні причини.
Так от, КП «Трускавецьжитло» провело розрахунок нових тарифів згідно з методикою та нормативами, затвердженими діючим законодавством. Але деякі пропозиції КП «Трускавецьжитло» щодо підвищення тарифів були відхилені членами виконкому, оскільки при такому підході тарифи мали б збільшитися в середньому у 2,5 рази, а для окремих будинків – в 4-5 разів, у порівнянні з попередніми. Було зрозуміло, що це викличе соціальну напругу у місті. Тому виконком поставив завдання перед КП «Трускавецьжитло»: знайти спосіб зменшення тарифів, не порушуючи при цьому закону. І, на мою думку, КП «Трускавецьжитло» справилось із цим завданням, оскільки прийняті на виконкомі тарифи були економічно обґрунтованими і найнижчими із усіх запропонованих.
Саме ж підняття тарифу спричинило невдоволення населення у першу чергу через те, що люди не були достатньо проінформовані, і, відповідно, не були психологічно підготовлені до такого кроку. Хоча зазначу, що, у серпні 2011 року у Трускавці розпочалися громадські слухання щодо нових тарифів на обслуговування та утримання житлових будинків. Слухання проводились в Народному домі по кожному окремо взятому будинку згідно із встановленим графіком. На кожному будинку попередньо вивішувалися оголошення про дату і час проведення слухань. Але на жаль, активність наших людей в обговоренні цього питання була практично нульовою. Для прикладу скажу, що я особисто був присутній на громадських слуханнях два рази: коли обговорювалися тарифи для будинку №21 на вул. Данилишиних та будинку №4 на бульвару Ю. Дрогобича.
Так от, перший раз, із 36-квартирного будинку на вул. Данилишиних у слуханнях взяли участь… тільки я один. А у другому випадку, з 9-квартирного будинку на бульварі Ю. Дрогобича на слухання прийшли я та мій сусід з дружиною.
На мою думку, власне, саме під час проведення громадських слухань КП «Трускавецьжитло» недопрацювало. Бачачи таку слабку активнісь громадян міста в обговоренні питання підняття тарифів, адміністрація КП «Трускавецьжитло» повинна би була йти до людей, у кожний окремий будинок чи під’їзд, і вже там, на місці, проводити опитування та роз’яснення, враховувати пропозиції та зауваження мешканців.
Ну а наслідки цього недоопрацювання дали про себе знати одразу після затвердження виконкомом нових тарифів. Дуже швидко знайшлися такі собі «захисники громадян», які просто використали невдоволення людей для своїх амбітних цілей. Видно, хтось дуже зацікавлений в тому, щоб у нашому місті панували неспокій і соціальна напруга.
Але де були ці «захисники», коли піднімалися ціни на хліб, на продукти харчування, на енергоносії. Наприклад, плата за електроенергію піднялась приблизно у 1,5 рази, ціна на газ зросла удвічі. Піднялися ціни на всі види послуг. Чому ці «захисники» не організовували і не організовують зараз протести? Чому не пікетують, скажімо, Кабінет міністрів або Верховну раду? Адже усі постанови і закони звідти.
Рішення Ради регіонів вимагає(!) привести до кінця поточного року тарифи на комунальні послуги до економічно обґрунтованого рівня з урахуванням динаміки(!?) доходів населення. Але яка тут динаміка? Пенсії та мінімальні зарплати зросли хіба що на 10-20%, не більше, а ціни у 2 рази. Дивно, але це не породжує соціального вибуху. Люди з цим погоджуються. То чому ж люди не погоджуються з тим, що підняття тарифів – це економічна доцільність, якою місцеві органи влади змушені керуватися, бо місцеві бюджети не надаються до того, аби нести фінансову відповідальність за збиткові тарифи комунальних підприємств.
Комунальні підприємства використовують електроенергію, паливно-мастильні, будівельні матеріали, газ, а ціни на ці товари безпосередньо впливають на тарифи. На тарифи також впливає мінімальна зарплата. Підприємство не може платити працівнику за виконану роботу менше, ніж передбачено законом. А збільшення зарплати працівника збільшує відрахування у пенсійний фонд та податки.

Є пропозиція знизити зарплатний фонд КП «Трускавецьжитло». Як такий крок вплине на тарифи?
Зниження зарплатного фонду працівників суттєво не знизить тариф, хіба що на кілька копійок. Але хочу наголосити, що міська рада не має жодного відношення до встановлення посадових окладів в будь-якому комунальному підприємстві, КП «Трускавецьжитло» в тому числі, і, за законом, не може втручатися в господарську діяльність підприємства. Ще раз наголошую: посадові оклади регулює постанова Кабміну. Якщо зменшити зарплату адмінперсоналу, то це також на тариф особливо не вплине, хіба що дасть, можливо, 10-15 тис. грн. на місяць економії – погоди такі гроші не зроблять. Хоча, з іншого боку, 10 тис. грн. – це ремонт одного під’їзду.
Деякі депутати, в тому числі обласні, були проти підняття тарифів. Але ніхто не запропонував конкретних шляхів для вирішення питання, були лише невиразні пропозиції: можна так, а можна отак. А тут треба просто рахувати видатки. Звучали й заклики не платити взагалі. Як же ж тоді працюватиме комунальне підприємство, як воно існуватиме, якщо воно буде збитковим? Навіщо таке комунальне підприємство? Значить його треба ліквідувати. У такому разі хто буде обслуговувати будинки?
КП «Трускавецьжитло» було створено минулого року і працювало на попередньо встановлених низьких тарифах, які до речі не змінювалися з 2007 року. Виконувалися роботи, надавалися послуги, працівники отримували зарплату, здійснювалися відрахування до бюджету, оплачувалися енергоносії. Хай обсяг виконаних робіт був не такий значний, як хотілось би, але ж і кошти були мізерні, тому й результат не дуже помітний, тому й збитки. Постійні збитки загонять підприємство в глухий кут. Минулого року уперше КП «Трускавецьжитло» почало вичищати підвали. Раніше у підвали комунальні служби потикалися тільки за умови аварійної ситуації, а жодних планових робіт не виконувалося. Хочу також зауважити, що я особисто, як приватна особа, кілька разів викликав до будинку на вул. Данилишиних, 21 працівників аварійно-диспетчерської служби. Вони оперативно приїжджали на виклик і зробили все, що було потрібно, дуже швидко ліквідували усі неполадки, причому капітально і фахово, а не так-сяк.

Яка категорія населення найбільше постраждає від підняття тарифу і які ще залишаються приховані можливості для зниження тарифу?
До речі, тариф на комунальні послуги у нашому місті є одним з найнижчих в області. І усі сусідні міста, які на цей час мають нижчий тариф, стоять, так би мовити, на порозі його підвищення, бо це, ще раз наголошую, – економічна необхідність, іншого шляху немає.
Найбільше від будь-яких підвищень тарифу, звичайно ж, потерпатимуть малозабезпечені та пенсіонери, які не підпадають під пільгові категорії. А от людей, які отримують субсидії та мають пільги, це підвищення практично не торкнеться, адже вони і надалі будуть отримувати від держави субсидії чи дотації. Люди середнього статку також зможуть оплатити отримані комунальні послуги, і це суттєво не вплине на їхній сімейний бюджет. Тому немає жодних підстав збурювати людей і піднімати паніку.
Хочу також наголосити, що в тарифи включено кошти, які будуть накопичуватися на субрахунках кожного будинку на майбутні капітальні ремонти. Один із відділів КП «Трускавецьжитло» надаватиме усю потрібну громадянам інформацію стосовно використання і наявності цих коштів.
Виконком намагається знайти ще якісь механізми, щоб тариф на обслуговування і утримання будинків став більш прийнятним для людей. Питання тарифів буде виноситися на сесію. Якщо депутати знайдуть кошти на фінансування аварійно-диспетчерської служби, то це буде дуже добре. Тоді можна було б зменшити тариф для населення. А на сьогодні фінансування аварійно-диспетчерської служби складає приблизно 40 коп. за кв. м – майже третину тарифу. І сума ця також є економічно обґрунтованою, тому що аварійно-диспетчерська служба повинна працювати цілодобово.

Уже не раз говорилося про те, що на сьогодні єдиною альтернативою комунальним підприємствам і способом зниження тарифів є ОСББ. Чому ж ще зберігається упереджене ставлення до об’єднань співвласників та недовіра до них і в чому полягає принципова різниця між ЖЕКом і ОСББ?
Порівнювати, що краще: ОСББ чи ЖЕК – не зовсім коректно. Адже ОСББ – це механізм прийняття колективних рішень, а ЖЕК – це обслуговуюча організація. Принцип дії об’єднання співвласників добре відомий і випробуваний. Він полягає в тому, що люди самі розпоряджаються своїми коштами. На загальних зборах обирається правління, голова, ревізійна комісія, встановлюється економічно обґрунтований тариф. Економічно обґрунтований – це означає, що тариф чітко прорахований за кожним пунктом переліку необхідних послуг: скільки і на що треба грошей.
До речі сказати, негативний стереотип відносно ОСББ поступово руйнується. При тому, що об’єднання співвласників мають значно ширші можливості для зниження тарифу, дуже часто ми спостерігаємо, що самі люди у своїх ОСББ встановлюють тарифи вищі, ніж у комунальному підприємстві. І вони задоволені, їм подобається жити комфортно, а за комфорт треба платити. Можу навести приклад: вул. Данилишиних, 51; Стебницька, 76, 84; Івасюка, 19. Там прекрасні будинки, всі ремонтні роботи плануються і робляться вчасно, там гарні прибудинкові території.

У чому ще перевага ОСББ?
Перевага ОСББ в тому, що люди, зібравши кошти за квартплату, спрямовують їх туди, куди найбільш потрібно, або акумулюють, тобто накопичують для капітальних ремонтів. Кошти витрачаються прозоро, представники громадськості даного будинку, ті самі ревізійні комісії, контролюють кожну потрачену копійку. Як часто звітуватиме голова, також вирішуватимуть мешканці: раз на місяць, на квартал, на рік чи навіть щотижня.
Ще один позитив ОСББ в тому, що об’єднання співвласників не є надавачами послуг, тому не сплачують податків. А отже, мають потенціал для зменшення тарифу.
Ось наприклад, недавно створено ОСББ на бульварі Ю. Дрогобича, 4. Там мешкають 8 власників (у будинку 9 квартир). Було пораховано, що економічно обґрунтований тариф для цього будинку – 2,6 грн. за 1 кв. м. житлової площі. Мешканцям будинку було все розписано по пунктах, і вони згодилися з такою сумою. Якщо ми хочемо, щоб діяла аварійно-диспетчерська служба, ми маємо її оплачувати. Якщо ми хочемо, щоб у дворі було чисто, ми маємо оплачувати роботу двірника. Якщо ми хочемо проводити якісь інноваційні роботи, скажімо, покращити водостічну систему, відремонтувати дах, встановити нові двері, то треба збирати кошти і відкладати їх. Уже пораховано, що за рік часу у цьому будинку можна привести до порядку коридор, зробити реконструкцію водопостачання і частковий ремонт каналізаційних мереж. Звичайно ж, при цьому залишиться ще багато проблем, але я впевнений, за невеликий проміжок часу у цьому будинку буде цілковитий лад.
Серед переваг ОСББ можу назвати й те, що на користування прибудинковою територією ОСББ укладають відповідні документи, і тоді ця територія переходить у власність будинку. Мешканці на цій території можуть облаштувати сквер, дитячий майданчик, платну автостоянку чи просто поставити кіоск і здавати його в оренду, отримуючи додаткові кошти для будинку. З цим відпадає багато питань, які зараз стоять дуже гостро, приміром, з правом використання землі, самозахоплення і таке інше.

Яка ситуація на сьогодні з ОСББ у Трускавці і чи допомагатиме міська рада об’єднанням співвласників, адже дехто уводить людей в оману, говорячи, що міська рада спочатку повинна зробити капітальний ремонт: поміняти всі мережі тепло- і водопостачання, каналізації, електропроводку, відновити дахи і таке інше, а потім уже закликати до створення ОСББ?
Міська рада бере на себе обов’язок у перші 5 років після створення ОСББ приділяти об’єднанню особливу увагу в частині капітальних ремонтів. Що стосується думки про те, що міська рада має передавати об’єднанню співвласників будинки тільки після капітального ремонту, то це – провокаційні заяви, і ті, хто на них все-таки ведеться, не розуміють, що виконати усі ремонтні роботи просто не реально. Навіть за умови державних дотацій на це піде понад 10 років. За цей час житловий фонд може дійти зовсім критичного стану.
Міська рада уже цього року уперше на ОСББ виділила 450 тис. грн. Звичайно ж, це – небагато, але початок покладено. І відтепер планується щороку закладати у бюджет все більше і більше коштів на підтримку об’єднань співвласників. При чому це цілком співпадає із законом про ОСББ і є обов’язком міської влади.
У Трускавці існує 27 ОСББ, з них активно функціонують – 20. Тільки цього року створено два ОСББ. Якщо хтось хоче більше дізнатись про ОСББ, то у залі засідань міської ради щовівторка з 14 до 16 години проводяться консультації, надається правова підтримка з питань діяльності ОСББ. Міська рада помагає усім без винятку ініціативним групам в процедурі оформлення ОСББ та в наданні всіх необхідних для реєстрації документів.

Передруковано з: http://truskavets-city.gov.ua/modules.php?name=News&file=article&sid=3068

(Переглядів 69 , 1 переглядів сьогодні)
Tags: , ,

Газ на авто. Трускавець

Новини Трускавця та регіону

ТОП коментованих за тиждень

  • None found

Оголошення ТВ

  • Запрошуємо на роботу
    05.01.2023 | 16:23

    Державний спеціалізований санаторій «Батьківщина» (м. Трускавець) запрошує на роботу: – психологів, –  соціальних педагогів, – фахівців з соціальної роботи, – соціальних працівників з відповідною освітою на постійну роботу. Телефон: 097-584-23-76. (Переглядів 1 , 1 переглядів сьогодні) Також читайтеКозацька слобода “Раковець” запрошує на риболовлю (0)Запрошуємо вивчати англійську мову! (0)Потрібен викладач англійської мови! (0)Запрошуємо юних футболістів (0)

  • Запрошуємо вивчати англійську мову!
    26.08.2022 | 15:47

    Курси іноземних мов Ірини Ченцової запрошують дітей та дорослих вивчати англійську мову з використанням інноваційних методик та сучасних підручників провідних британських та американських видавництв. Ми пропонуємо заняття в групах (7-10 чоловік), індивідуальне та корпоративне навчання, підготовку до ЗНО та здачі екзаменів на міжнародні сертифікати (IELTS, TOEFIL), а також Експрес-курси   для   дорослих   (англійська   для   подорожей   та […]

  • Archive for Оголошення ТВ »

Архіви