Про незадовільний стан міських доріг сьогодні не говорить хіба що лінивий. Якось не личить переповідати читачам загальновідомі істини, бо сам факт констатації проблеми не окреслює шляхів її вирішення. Можна, звичайно, у рамках цієї публікації перерахувати усі ділянки міських доріг. які перебувають у жахливому стані і потребують ремонту. Народна мудрість каже, що від частого повторення слова цукор, у роті не посолодшає. Та й сам перелік виявиться доволі довгий, бо по великому рахунку нині маємо у Бориславі всього лиш дві вулиці з нормальним асфальтобетонним покриттям, які відремонтовані у рамках підготовки до «Євро-2012». Це Трускавецька та Т. Шевченка. Проте цьогорічна непроста зима із частими перепадами температур і на них наклала свій негативний відбиток. В деяких місцях на не так давно капітально відремонтованому асфальтно-бетонному покритті з’явилися незначні тріщини, а вулиця Трускавецька на в’їзді з обох боків розпочинається великими вибоїнами, у яких неуважний водій меже не тільки пошкодити колесо, але й залишити частину підвіски.
Матеріальних та технічних ресурсів, які дали б змогу ефективно боротися із вибоїнами на міських дорогах, комунальне підприємство «Еко-місто» не має. Періодичне засипання ям на дорогах щебенем та гравієм значного ефекту не дає. Та й самі дороги у такому жахливому стані, що ямковим ремонтом повернути їх до робочого стану не можна. Більшість транспортних артерій міста потребують капітального ремонту, а це без залучення фінансових ресурсів обласного та державного бюджетів зробити не реально.
Ще у листопаді минулого року відділ житлово-комунального господарства та будівництва міської ради провів аналіз стану міського дорожньою господарства, визначено його потреби у коштах на 2013 – 2015 роки на рівні 19397 тис. грн., із яких 5680 тис. грн. необхідно витратити на капітальний ремонт дороги та тротуару вул. С. Бандери, 8742 тис. грн. – на ремонт дорожнього покриття та тротуарів вул. Дрогобицької. Для завершення робіт із капітального ремонту на вул. М. Грушевського потрібно 614 тис. грн., а капітального ремонту вул. В. Івасюка – 998 тис. грн. Відновлення тротуарів на вул. Трускавецькій коштуватиме 998 тис. грн., а на вул. Т. Шевченка – 856 тис. грн. Капітальний ремонт дороги і тротуару на вул. II. Дорошенка обійдеться у 975 тис. грн., вул. І. Франка – 974 тис. гри. Для поточного ремонту вул. П. Куліша потрібно витратити 98 тис. гри., В. Великого – 99 тис. грн., Тернавки – 96 тис. грн., Транспортної — 58 тис. грн., Р. Шухевича – 85 тис. грн. та 98 тис. грн. для поточного ремонту вул. 600-річчя Борислава. Таких коштів у бюджеті міста немає.
«Зрозуміло, що маючи такі потреби у коштах, – зазначив начальник відділу житлово-комунального господарства і будівництва БМР Олег Левицькнй, – міська влада використовувала і буде використовувати будь-яку можливість, щоб забезпечити максимальне фінансування робіт із ремонту дорожнього покриття на вулицях міста уже 2013 року. Сьогодні можемо із певністю сказати, що за рахунок коштів субвенції з Державного бюджету для бюджету Львівської області у 2013 році у м. Бориславі заплановано провести капітальні ремонти вул. М. Грушевського (614,7 тис. грн.), В. Івасюка (889,1 тис. грн.) та поточні ремонти вул. С. Коваліва (99,9 тис. грн.), І. Франка (99,7 тис. грн.), П. Дорошенка (88,2 тис. грн.), Тернавки (21,4 тис. грн.), В. Великого (99,8 тис. грн.), Шкільної (99,9 тис. грн.) та Д. Галицького (60,7 тис. грн.). Ще 483,6 тис. грн. передбачено у міському бюджеті на 2013 рік, із яких 233,2 тис. грн. буде затрачено на ремонт вул. Д. Галицького, 125,1 тис. грн. – С. Бандери та 125,1 тис. грн. – вул. Дрогобицької. У стадії розгляду – клопотання міської ради щодо включення капітального ремонту вул. С. Бандери та Дрогобицької у Державну програму фінансування робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією та утриманням автомобільних доріг. У випадку позитивного вирішення на капітальний ремонт вул. Дрогобицької із обласного бюджету буде витрачено 3332,1 тис. грн., та 3267,8 тис. грн. на капітальний ремонт вул. С. Бандери».
Півтора мільйона гривень обіцяє виділити на утримання та ремонт міських доріг ВАТ «Укрнафта», але, як пояснив начальник відділу житлово-комунального господарства та будівництва, наразі немає чітко виписаного механізму, який дав би можливість місту використати ці кошти для ремонту украй зношеної міської дорожньої мережі.
Минулорічна практика фінансування робіт із ремонту дорожнього покриття свідчить, що передбачені у бюджеті для цих потреб кошти не є гарантією того, що вони будуть у повному обсязі виділені та використані за потребою. Тому знайомі з українські реаліями люди поряд із оптимізмом радять водіям запастися терпінням та спробувати боротися із суцільним українським бездоріжжя пишучи в ДАІ скарги.
Активісти громадського руху «УкрЯма» стверджують, що відповідно до вимог з експлуатаційного стану автомобільних доріг, вулиць та залізничних переходів гранична глибина дорожніх вибоїн та осідань не може перевищувати 4-6 см. Якщо на дорозі з’являються ями глибші 6 см, водії-активісти руху пишуть скарги у ДАІ, у яких вимагають, щоб відомство змусило дорожні служби ліквідували ці небезпечні вибоїни. Розмістити світлини та написати заяву можна на сайті «УкрЯма». У більшості випадків це допомагає.
Власникам машин, чиї транспортні засоби постраждали через погане дорожнє покриття, учасники руху «УкрЯма» радять поборотися за компенсацію грошового збитку. Пошкодження автомобіля через поганий стан дорожнього покриття – це також дорожньо-транспортна пригода. При пошкодженні автомобіля на поганій дорозі, діяти водій повинен так само, як за при виникненні іншого ДТП – викликати ДАІ і оформити пригоду документально. А далі справа може дійти до суду. І хоч аналіз судової практики розгляду подібних справ свідчить, що далеко не завжди суди стають на сторону потерпілих від поганого стану доріг водіїв, шанс все-таки є. Окрім того, кількісне зростання подібних судових позовів спонукає дорожні служби більш відповідально ставитися до питань ремонту та утримання доріг у належному експлуатаційному стані.
Петро Магур, газета «Нафтовик Борислава»
ТОП коментованих за тиждень