У понеділок 20.06.2016 року в приміщенні Трускавецької міської ради відбувався установчий форум, на якому обговорювались питання щодо необхідності вироблення чіткої стратегії розвитку нашого міста курорту та його брендування, як одного з найголовніших елементів по просуванню і розкрутці курорту. Як зазначили запрошені експерти, представники бренд-консалтингової компанії та керівник інформаційно-туристичного центру Олександр Боднар, це дозволить і кількісно, і якісно покращити результати господарської діяльності всіх суб’єктів господарювання міста та збільшити надходження до бюджету.
Було вирішено створити робочу групу, в яку погодилися увійти і запрошені експерти та на наступний раз зустрітися в більш широкому форматі з залученням представників, бізнесу, всіх гілок місцевої влади та небайдужих громадян…
Співорганізаторами цього обговорення стали: ВО “Право” (голова Сергій Розора),інформаційно-туристичний центр (Керівник Олександр Боднар), учасниками були депутати, мешканці міста, а також запрошені експерти (Роман Ус, Микола Рупняк та гості з Києва).
За результатами проведеного заходу ми публікуємо основні думки озвучені учасниками установчого форуму
Отже, думка запрошеного на захід експерта
Роман УС
К.е.н., ст.викл. кафедри інформаційного
менеджменту ДВНЗ «КНЕУ ім. В. Гетьмана»,
асоційований член і академічний адвокат
міжнародної організації ISACA,
Керівник департаменту ІТ-сервісів
міжнародної консалтингової компанії Baker Tilly
“Щоб коректно відповісти на це питання, доцільно визначити саму суть понять «стратегія розвитку міста» і «брендинг міста».
Стратегію розвитку міста можна визначити як документ, який покликаний у визначеному горизонті планування максимально реалізувати потенціал міста, підсилити його конкурентні переваги та усунути найбільші проблеми.
Ключовими елементами стратегії розвитку міста є, перш за все, його місія і візія, тобто, основна мета існування такого громадського утворення, принципи і засади на яких воно засновано, напрями і процеси його самостійного функціонування, а також значимість і користь для суспільства. Наступним рівнем елементів стратегії розвитку є дерево стратегічних і операційних цілей ієрархічно впорядковане від найкрупніших цілей на найвищому рівні, до найдрібніших на найнижчому. Реалізація визначеного дерева цілей в контексті єдиної мети забезпечує її досягнення. В контексті кожної із визначених цілей формуються тактичні плани їх досягнення у вигляді послідовностей конкретних задач. Дуже важливим при розробці стратегії є чіткість визначення всіх її складових, визначення чітких часових обмежень, ресурсних потреб щодо кожного елемента стратегії, і що найважливіше – результатів, які мають досягатись на кожному кроці стратегії, а також системи кількісних і якісних показників, які будуть слугувати індикаторами при здійсненні моніторингу процесу реалізації розробленої стратегії.
Виходячи з аналізу стратегій розвитку інших міст, зокрема, Києва, Львова, Тернополя, Вінниці, Моршина та ін., можна зробити деякі узагальнені висновки. Першим і дуже важливим етапом у процесі розробки стратегії розвитку міста є формування відповідної робочої групи. До складу такої групи повинні увійти експерти з усіх найважливіших/ключових сфер життєдіяльності міста. Найкращий і найбільш легітимний спосіб утворення такої робочої групи – це проведення відповідного заходу у вигляді конференції, форуму тощо за участю і сприяння відповідних органів місцевого самоврядування. Утворена робоча група буде тим експертним середовищем, яке зможе найбільш адекватно визначити наповнення елементів стратегії розвитку міста, а також здійснювати ефективний контроль за її виконанням.
Стосовно визначення поняття «брендинг міста», то його можна визначити як процес розробки єдиного консолідованого документа, в якому описуються філософські принципи і засади, концепція, стандарти, правила, технічні параметри та інші особливості стосовно візуального стилю зображення ідентичності і унікальності міста. Такий документ як правило містить текстовий і графічний опис усіх аспектів зображення бренду, а також низку технічної інформації щодо стандартів, правил і параметрів практичного виконання і використання візуального стилю міста при брендуванні будь-яких носіїв.
Також аналізуючи брендинг низки міст, в яких цей процес вже відбувся, можна визначити такі перші важливі кроки: створення робочої/координаційної групи шляхом проведення відповідного заходу; проведення соціологічних досліджень та обговорень брендингу міста у фокус-групах з експертного середовища; залучення зовнішніх консультантів та відповідних фондів підтримки.
Виходячи із зазначеного вище можна однозначно стверджувати, що і стратегія розвитку, і брендинг Трускавцю потрібні, оскільки місто попри славну історію, також повинно мати величне і заможне майбутнє. Згадані вище інструменти розвитку міста є фундаментальними і покликані спрямувати управління містом у вірному напрямі. Окрім того, аналіз досвіду інших міст України, зокрема, із схожою спеціалізацією, таких як Моршин, а також міст найбільш розвинених країн світу, показує що такі інструменти застосовуються і з досить успішними результатами. Тому Трускавцю досить зволікати в цих питаннях, а час наздоганяти інших, поки не стало пізно”.
Свою думку щодо доцільності\необхідності стратегії розвитку міста Трускавець висловив
Рупняк Микола Ярославович, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів Інституту підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка».
“Протягом кількох останніх років я цікавлюся темою стратегічного управління містом. Як депутат Дрогобицької міської ради минулого скликання я брав участь у робочій групі, яка працювала над створенням стратегії розвитку м. Дрогобича, цього року приймав участь у робочій групі з написання програми соціально-економічного розвитку м. Дрогобича. Тож я відгукнувся на запрошення своїх друзів Сергія Розори та Святослава Грабовського долучитися до ініціативи з роботи над стратегією м. Трускавця.
Перше питання, відповідь на яке потрібно обґрунтувати в ході установчих зборів, є питання бути чи не бути стратегії міста Трусквець. Здавалось би, якщо інші міста лише шукають свою ідентичність (головним чином ідентичність економічну), то Трускавець таку ідентифікацію пройшов ще з моменту свого заснування. Це місто було створено для досягнення конкретної цілі – оздоровлення гостей міста. Цей факт не заперечує необхідність стратегії (адже важко уявити собі якийсь інший профіль міста), а навпаки, стверджує. Адже без стратегічного підходу до управління містом можна розгубити всі свої конкурентні переваги.
Щодо практичної ролі стратегії розвитку міста, то вона є документом, з яким всі стейкхолдери (всі зацікавлені сторони: влада, бізнес, громада) звіряють свої дії. Для того щоби бути реалізованими стратегічні цілі мають отримати кількісний вимір і планомірно, з року в рік, досягатися. Стратегія є гарантією сталого розвитку міста, розвитку рік за роком з метою підвищення добробуту громади”.
p.s. В середу о 14.00 у Трускавці в народному домі, за участі голови міста Трускавець п.Андрія Кульчинського відбудеться наступний етап зустрічі експертів та небайдужих мешканців на якій говоритимуть про ймовірні варіанти подальшої розробки та реалізації стратегії розвитку міста та брендінгу.
ТОП коментованих за тиждень