Коли виходиш з цього «ретро на колесах» (а йдеться про електропоїзд Трускавець – Львів), розумієш, що з Львівською залізницею не все гаразд. І навіть слова машиніста про правила поведінки на колії, які завершуються словами «бережіть свої життя», звучать моторошно, навіть якось погрозливо. Справді, якщо розібратись, залізниця не лише зона підвищеної небезпеки, а справжня небезпека, яка створена штучно через недалекоглядність і можливо халатність тих, хто на ній працює.
Дрогобич. Дивно, як досі тут ще нікого не затоптали. Прибуття електрички на Львів в 10.45– справжній бойовик «хто – кого». З ціллю контролю за безбілетними пасажирами працівники вокзалу перекривають додатковий вихід на перон, таким чином зводячи два протилежні потоки пасажирів у двобій. А поступатися тут не збирається ніхто, оскільки одні поспішають на потяг, а інші на маршрутки до центру. Наразі лише диво рятує від нещасних випадків. Та чи на довго? Ще однією проблемою дрогобицького вокзал залишається додаткова інформація про зміни у русі потягів. «Медичні» каракулі, які сповіщають про це, здатний розібрати лише графолог. За вікном комп’ютерна ера, а оголошення в Дрогобичі далі малюються від руки.
Та все ж у дрогобицькому двобої вдалося вистояти і добігти до довгоочікуваної електрички. Аж тут перед вами купа металобрухту з минулої епохи, на якій, як сарказм чи насмішка, красуються написи «Львівській залізниці – 150». В це легко повірити, побачивши облізлі вагони, які відтепер курсуватимуть у напрямку на Трускавець. До каталися. Виявляється, і цей напрямок є нерентабельний? Нові електропотяги луганського виробництва відтепер курсуватимуть на Мукачеве. І це напередодні «Євро-2012». Окрім цього, в «нових» електричках значно менше вагонів, тож готуймося ще й до боїв за місця у вагонах. Співчуваю тим, кому доведеться їхати у Львів і зі Львова у так звані студентські дні. Мабуть, у цій ситуації у виграші лише мешканці Стебника, які звикли до переповнених маршруток на Дрогобич. Але і їм дісталося від залізничників на горіхи.
Не так давно після серії аварій на залізничних переїздах Укрзалізниця взялася переїзди реконструювати. Так от «євроремонту» зазнав і переїзд у Стебнику, де замість бетонних прокладок між рейками, по яких курсує автотранспорт, залізничники вмонтували старі шпали. І це на автомобільній дорозі, яка з’єднує 20-тисячне і 80-тисячне міста. Звичайно, про якийсь там автоматичний шлагбаум мова взагалі не йде.
Іронія іронією, але вищезгадані факти свідчать про безліч негативних тенденцій. Насамперед у Львівській залізниці справді не все гаразд. Маразм з теоріями про нерентабельність дають підстави підозрювати про підготовку чергових схем відчуження чи відмивання державних коштів. Можливо гіпотеза про підготовку Укрзалізниці до приватизації, висловлена журналістами каналу ТВІ має під собою підстави. На її користь слугує і дивне рішення Львівської залізниці відмінити доплати для пільговиків у вагонах першого та другого класів, таким чином знизивши власні прибутки на значну суму. Врешті дешева пропаганда 150 річниці Львівської залізниці на тлі негараздів робить потужну антирекламу залізничному транспорту. Таке штучне заниження вартості Укрзалізниці мабуть робиться під якогось конкретного інвестора. Переконаний, що такі маніпуляції з залізничним монополістом на передодні Євро 2012 нічого доброго Україні не обіцяють.
Та це проблеми глобального масштабу. Попри те є й наші регіональні негативні тенденції, які проявляються у негараздах Львівської залізниці. Саме заміна нових електропотягів на раритети свідчить про відсутність в наших очільників цілеспрямованої політики пропаганди та відстоювання інтересів регіону на зовні. Мабуть саме в інтересах Трускавецької влади повернути все як було, адже валова кількість відпочивальників дістається курорту на електричці. Відсьогодні поїздка на всесвітньовідомий курорт нагадуватиме вечерю з бедуїнами у Єгипті, або нелегальна мандрівка європейців у російську «глибинку». Як бачимо, страждає імідж регіону і страждає імідж курорту. Чи зміниться щось на краще – залежить наразі від керівників Трускавця, Дрогобича і регіону загалом. Та допоки чиновники дрімають, нам з вами доведеться через безвихідь їздити у «ретро на колесах» перебуваючи у постійній небезпеці під назвою «Львівська залізниця».
Майкл Річчі, газета “Вільне слово”
ТОП коментованих за тиждень